Underbara Sibu

Hemma igen från SIBU! Även fast jag redan första dagen hade dragit på mig ett virus med 39 graders feber och illamåendeattacker så hade vi en toppen semester. Sibu var en helt fantastisk ö, så fin, med klarblått vatten och en fantastisk strand, dvs en riktig paradisö :) Jag knaprade tabletter i massor och på söndagen lyckades jag övertala mamma att jag var frisk nog för att få dyka! Och det var verkligen värt huvudvärken jag fick efter då dykningen på en ö som hette Lima utanför sibu var så himla fin och varierande... Först dök vi i på ett jätte vackert rev för att sedan simma vidare till en "korall vägg", wall diving är min favorit sorts dykning, och sedan också grottor och tunnlar vi  dök in i !! Det är så annorlunda att dyka på oexpoaterade rev just för att där är reven fortfarnade levande!! till skillnad från vissa rev vi har åkt till tidigare där folk inte respecterar och förstår hur ömtåligt allt är och förstör genom att t ex ställa sig på koraller etc... 

Jag hade iallafall en fantastik helg och här är några bilder tagna med våra undervattenskamera !

 
Mamma i mitten av ett fiskstimm :)

Jaggg :D 


På stranden, under vattnet :)  Jag och Hjalle

Jag och Klara 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0